STA/24UR: Helikopterske polete na jeseniški bolnišnici so 40 let
opravljali na improviziranem heliportu na ambulantni stavbi. Zadnja leta so
morali helikopterji pristajati v bližini trgovskih centrov, bolnike pa je do
bolnišnice prepeljalo reševalno vozilo, kar je podaljšalo čas nujnih prevozov.
Leta 2006 je Splošna bolnišnica Jesenice vstopila v javno-zasebno partnerstvo,
v okviru katerega je nastala garažna hiša, na njej pa tudi sodoben heliport.
Po dveletni zamudi zaradi prilagoditve evropskim zahtevam je
heliport v začetku letošnjega junija vendarle pridobil uporabno dovoljenje.
Namenjen bo tako za potrebe Enote helikopterske nujne medicinske pomoči kot za
potrebe
Gorske reševalne zveze Slovenije
ter za transport bolnikov in novorojenčkov v druge ustanove. Ocenjena tržna
vrednost garažne hiše s heliportom je okoli tri milijone evrov. Letno pa na
heliportu pristane med 130 in 150 helikopterjev.
Direktor jeseniške bolnišnice
Igor Horvat odprtje heliporta vidi kot enega od ključnih dosežkov
bolnišnice, ki je pomemben za celotno Gorenjsko.
"Omogoča nam hiter, varen, kakovosten pristanek tako helikopterjev
kot posadke in pacienta," je poudaril Horvat, ki se mu je po šestih
letih in po mnogih težavah z današnjim odprtjem heliporta s srca odvalil težek
kamen.
"Bolnišnica na
Jesenicah spada med naše najboljše zdravstvene ustanove in ima tudi mednarodni
certifikat," pa je ob uradnem odprtju heliporta, ki mu je sledila tudi
vaja reševanja, poudaril predsednik republike
Danilo Türk. Prepričan je, da se z novim heliportom ustvarja nova
raven kakovosti pomoči bolnikom in skrbi za reševanje življenj
. "To je dogodek nacionalnega
pomena," je poudaril.
Türk si želi, da
bi si v Sloveniji zadali bolj ambiciozen načrt za dolgoročno prihodnost in
razvoj bolnišnic.
"Tega smo se
odvadili, ker smo pred desetletjem vzpostavili stanje, ki je zadovoljivo, ko
gre za število bolnišnic, ampak razvoj gre naprej in tu na Jesenicah vidimo,
kako se v skromnih pogojih da najti imenitno rešitev," je dejal in
dodal, da si želi bolj strateškega in dolgoročnega razmišljanja o razvoju mreže
slovenskih bolnišnic.
Da bi bili tovrstni heliporti potrebni tudi v drugih
slovenskih bolnišnicah, je izpostavil pomočnik vodje oddelka pilotov v letalski
policijski enoti
Aleš Strgar, ki je
spomnil, da v bližini ljubljanskega kliničnega centra pristajajo kar na tleh,
potem pa je treba bolnika pretovoriti v reševalno vozilo in ga odpeljati na
urgenco.
"Jeseniški heliport vidimo
kot prvi korak in upamo, da se bodo tudi ostale bolnišnice opremile s takimi
ali podobnimi heliporti, ki so nujni in jih imajo povsod po svetu," je
poudaril.
STA/U. Z.