PLANINSKA
ZVEZA
SLOVENIJE


Pogosta vprašanja in odgovori

Vprašanja in odgovori, dodani 27. januarja 2012:

Vprašanje: Ali je v primeru članstva v več društvih članarina nižja?
V primeru, da član v več društvih poravna članarino PZS, ni razlik v višini članarine in deležu PZS. S problemom dvojnega plačevanja članarine se srečuje precej naših članov, ampak bo to možno odpraviti šele po vzpostavitvi popolne centralne evidence članstva.

V: Ali 10 % članski popust za naročnino na Planinski vestnik velja samo za nove naročnike?
Popust za naročnino Planinskega vestnika velja tako za stare kot nove naročnike, ki so B, B1 ali S+Š člani PZS v letu 2012. Popust uveljavljate z izpolnjenim in s strani društva potrjeno naročilnico. 
V: Ali so A in A+ člani iz tujine tudi upravičeni do prejemanja Planinskega vestnika?
Tudi v tujino A in A+ člani prejemajo Planinski vestnik brez dodatnega doplačila za pošiljanje.
 
V: Kakšen je postopek povrnitve stroškov reševanja v tujini?
Povrnitev stroškov reševanja lahko uveljavljate po plačilu računa za reševanje. Vlogi za refundacijo (ki je dosegljiva na spletni strani PZS) priložite kopijo računa za reševanje in potrdilo o plačilu.
 
V: Ali pravice A+ članov glede povrnitve stroškov reševanja v tujih gorah veljajo tudi v primeru, da pride do nesreče na alpinistični odpravi ?
Pravice iz zavarovanja ne veljajo za člane alpinističnih odprav, ki se morajo za ta primer dodatno zavarovati, kar pa lahko storijo tudi preko PZS.
 
V: Ali smo v okviru nezgodnega zavarovanja članov PZS upravičeni tudi do dnevne odškodnine?
Nezgodno zavarovanje članov zajema odškodnino v primeru smrti ali invalidnosti. Dnevna odškodnina ali nadomestilo za bolnišnični dan niso vključena v zavarovanje.
 
V: Ali lahko družinski popust koristi samo en starš in otroci?
Družinski popust se lahko uveljavlja, kadar članarino vplača vsa družina. Upošteva se tudi enostarševske družine, ki tudi lahko koristijo družinski popust.
 
V: Kako dostopamo do apletne aplikacije za evidenco članstva?
Do aplikacije dostopate na vstopnem mestu www.pia.si/pzs. Uporabniško ime in geslo društva prejmejo po posredovanem obrazcu »Zahteva za dostop«, ki so ga društva prejela po pošti.

Vprašanja in odgovori, objavljeni na spletni strani 3. januarja 2012:

NAJPOGOSTEJŠA VPRAŠANJA IN ODGOVORI:

Vprašanje: Kakšna je razlika med kategorijami A in A+?
Glavne razlike med A+ in A člani so razvidne iz spodnje tabele. Predvsem gre za razlike v višini zavarovalnih kritjih in pri območju kritja za reševaje v gorah. Slednje pri A velja v Evropi in Turčiji, pri A+ pa po celem svetu.
ClanarinaPZS2012_Razlike_med_Aplus_inA

V: V čem so glavne razlike zavarovanje A+ kategorije in zavarovanja, ki ga nudi avstrijska OeAV?
• A+ zavarovanje zajema tudi nezgodno in življenjsko zavarovanje, ki ga zavarovanje OeAV ne pokriva.
• Zavarovanje odgovornosti pri A+ velja za cel svet, pri OeAV velja le za Evropo,
• Zavarovanje trekingov in ostalih »planinskih« potovanj velja pri nas časovno neomejeno, pri OeAV le za 8 tednov.
• Pri A+ je povsem jasno določeno, kaj zavarovanje obsega, pri zavarovanju OeAV to ni tako podrobno določeno. Ostali elementi (reševanje, odgovornost, povrnitev stroškov prevoza v domovino) so primerljivi.
• Zavarovanje OeAV zajema tudi zdravstveno asistenco, ki je A+ ne. Zdravstvena asistenca, ki izhaja iz zavarovanj OeAV pa je sicer precej omejena, krije le neodložljivo nujno potrebno zdravljenje v tujini, zavarovalna vsota je 10.000 EUR, od tega za ambulantno zdravljenje max. 2.000 EUR. Zavarovanec vedno plača samoprispevek v višini 70 EUR. Stroške bivanja v bolnici krije zavarovanec sam in jih je dolžan poravnati na licu mesta.
• Alpinistične odprave niso vključeno v nobeno od obravnavanih zavarovanj.

V: Ali moramo pošiljati seznam A in A+ članov na naslov clanarina.a@pzs.si kljub temu, da pošiljamo skupni seznam na clanarina2012@pzs.si?
Seznam članov A in A+ je potrebno poslati tudi na e-naslov clanarina.a@pzs.si, ker se prejem pošte na ta e-naslov upošteva pri ugotavljanju začetka veljavnosti zavarovalnega kritja. Vzpostavljena je namreč direktna preusmeritev zavarovalnemu zastopniku. Zavarovalno kritje za A in A+ člane nastopi z naslednjim dnem, ko zavarovalnica prejme obvestilo. Skupen seznam članov pa pošljite na clanarina2012@pzs.si do 24. v mesecu.
Ob tem je potrebno poudariti, da v kolikor boste uporabljali spletno aplikacijo za vodenje evidence članstva, vam ne bo potrebno dodatno pošiljati nobenih seznamov, ne za A, ne za ostale kategorije, saj bo to aplikacija storila sama. Za začetek kritja zavarovalnice pa bo merodajen datum vnosa v sistem z veljavnostjo naslednji dan.

V: Ali bo pri včlanitvi preko PZS društvo dobilo originalno pristopno izjavo?
V primeru, da se bo član včlanil v društvo preko PZS (na sedežu zveze, na prireditvah, preko spleta), bo društvu po vnosu v evidenco prejelo originalno podpisano pristopno izjavo.

V: Ali bo možno testirati aplikacijo za vodenje članstva, da se bomo naučili delati z njo preden začnemo vnašati člane?
V okviru aplikacije bo možno testiranje. Pri testnih vnosih se podatki ne bodo prenesli v bazo, saj bo testna aplikacija namenjena samo učenju.

V: Zakaj moramo podpisovati nove pristopne izjave?
Nove pristopne izjave vsebujejo tudi privolitev članov za zbiranje, posredovanje in obdelavo osebnih podatkov. Ta osebna privolitev predstavlja pravno podlago za vodenje centralne evidence članstva in zagotavljanje članskih pravic, kot to izhaja iz zakona o varovanju osebnih podatkov in zakona o društvih.

V: Zakaj na pristopni izjavi ni označbe kategorije članstva?
Člani lahko iz leta v leto menjajo kategorijo članstva. V izogib vsakokratnemu podpisovanju pristopne izjave in glede na to, da ne vpliva na osnovne pravice članov, označba kategorije članstva ni del pristopne izjave.

V: Ali je možno spletno aplikacijo za vodenje članstva uporabljati samo za kategorije članstva za katere so poslani podatki obvezni?
V letu 2012 lahko uporabljate spletno aplikacijo za evidenco članstva tudi, če ne boste posredovali podatkov vseh članov, ampak samo tiste za katere je to obvezno (A+, A, P+O, OPP in družinske popuste).

V: Ali so v letu 2012 nove izkaznice?
Izkaznica je enaka kot pretekla leta. Naročite jih lahko v Planinski založbi (na sedežu PZS, Dvorakova 9, 1000 Ljubljana, po telefonu 01 43 45 684 ali preko spletne trgovine).

V: Ali so kartončki »zavarovanje stroškov reševanja v tujih gorah« še potrebni?
S prehodom na novo zavarovalnico za izkazovanje sklenjenega zavarovanja ne potrebujemo več kartončkov. V primeru škodnega primera oškodovanec postopek začne na PZS, ki v tej fazi tudi preveri ali je članarina plačana (bodisi v centralni evidenci, bodisi pri matičnem društvu).

V: Kdaj se lahko uveljavlja družinski popust?
Na podlagi Pravilnika o izkaznici in članarini, ki ga je sprejel UO PZS, se družinski popust v vrednosti 20 % obračuna vsem družinskim članom (razen A+, A in B1), kadar članarino plačajo sočasno. Člani A+ in A imajo enako vrednost popusta, kot pripada članom B (4,40 €). Za družinske člane se poleg staršev štejejo še mladi do vključno 26. leta, ki niso zaposleni ali so brez lastnih dohodkov (P+O in S+Š), ter osebe, ki jim je odvzeta poslovna sposobnost (OPP) in so člani družine. Za družino se šteje tudi mati samohranilka ali oče samohranilec z vsaj enim otrokom. Družinski popust se obračuna na podlagi poslanega poimenskega seznama vseh družinskih članov.

Planinska zveza Slovenije
----------------------------------------------

Preberite si tudi:
- Članstvo PZS 2012 (vse o članarini 2012)
- Vrste članstva in cenik, ugodnosti in popusti
- Zavarovanja članov PZS

----------------------------------------------
Če imate tudi vi vprašanje, na katerega niste v zgornjih odgovorih ali povezavah našli primernega odgovora, nam pišite na: clanarina2012@pzs.si, pod zadevo vpišite ČLANARINA 2012.

V začetku januarja 2012 smo pripravili tudi dva posveta za vodstva planinskih društev na temo članarine PZS v letošnjem letu. Oba posveta, v Ljubljani in Žalcu, sta bila uspešno izvedena.

https://pzs.si/vsebina.php?pid=97 23. 11. 2024