PLANINSKA
ZVEZA
SLOVENIJE


torek, 9. december 2014, ob 0. uri

Novosti pri članarini PZS v letu 2015 in podpis pogodbe z zavarovalnico

Planinska zveza Slovenije je v torek, 9. decembra, na sedežu organizacije v Ljubljani podpisala pogodbo z zavarovalnico Adriatic Slovenica, d. d., kar prinaša bistveni novosti članarine PZS za novo zavarovalno obdobje, in sicer dodano zavarovanje za stroške reševanja v tujini s 24-urno asistenco in zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini za vse kategorije članstva PZS. Za člane A+ velja kritje za ves svet, za vse ostale kategorije članstva pa v Evropi in Turčiji. Planinski vestnik ni več vključen v članarini A+ in A, a je naročnina nanj v kombinaciji s članarino B še ugodnejša od dosedanje članarine A.

Glede na potrebe in želje članstva, ki so se pojavljale v zadnjem triletju, poleg nezgodnega zavarovanja pri razširjenem razponu planinskih dejavnostih in zavarovanja zasebne odgovornosti članov planinska zveza v članarino z letom 2015 uvaja dodano zavarovanje za stroške reševanja v tujini s 24-urno asistenco in zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini za vse kategorije članstva PZS. Zavarovanje zajema tudi stroške za bolnišnično zdravljenje in vrnitev poškodovanega v domovino. Poleg posameznikov članarina PZS vsebuje tudi zavarovanje strokovnih kadrov PZS (vodniki, inštruktorji ...) za primer strokovnih napak ter omogoča dodatno nezgodno zavarovanje za udeležence usposabljanj in akcij markacistov, ki jih organizirajo PZS ali planinska društva, ter udeležence drugih dogodkov v organizaciji PZS ali planinskih društev (izleti, pohodi, ture, tabori, srečanja, rekreativna tekmovanja, ekskurzije itd.) ter dodatno nezgodno zavarovanje za udeležence tekmovanj, ki jih organizirajo PZS ali planinska društva. Nezgodno zavarovanje za vse člane je krito za ves svet. V okviru zavarovanja stroškov reševanja za tujino imajo člani A+ zagotovljeno kritje za ves svet, za ostale kategorije članov pa je območje kritja omejeno na Evropo in Turčijo. Stroški reševanja niso kriti v Sloveniji, kjer se ta del stroškov krije iz obveznega zdravstvenega zavarovanja.

Ključna novost v letu 2015 je uvedba asistenčne storitve v okviru zavarovanja za stroške reševanja za tujino ter dodatna zdravstvena asistenca za tujino v primeru reševanja. Do zdaj so bili vsi člani PZS prav tako zavarovani za stroške reševanja v tujini, a so morali te stroške pokriti sami, nato pa so jih do višine zavarovalne vsote uveljavljali pri zavarovalnici. Po naših informacijah so vsi, ki so uveljavljali tovrstno zavarovanje z vso ustrezno dokumentacijo, prejeli izplačila zavarovalnice brez zapletov, a so vseeno morali vsaj za mesec ali dva založiti nekaj tisoč evrov, kar pa lahko za koga predstavlja tudi veliko težavo. V nasprotju s tem načinom se pri 24-urni asistenci obvesti klicni center zavarovalnice, ki nato prevzame urejanje reševalne akcije. Tako ima zavarovana oseba manj logističnih težav, predvsem pa ji ni treba plačevati stroškov reševanja, saj jih do zavarovalne vsote krije zavarovalnica. Zavarovanje stroškov reševanja za tujino z vključeno 24-urno asistenco in dodatno zdravstveno asistenco za tujino je vezano na izvajanje planinskih dejavnosti, ki so natančneje opredeljene v navodilih PZS in ki jih običajno zavarovanje za zdravstveno asistenco v tujini ne krije – torej tudi za alpinizem, športno plezanje, turno smučanje itd.  V primeru reševanja ima član tudi krite stroške zdravljenja do dogovorjenih limitov za posamezno vrsto članarine. Z letom 2015 bo tudi planinskim društvom omogočeno, da bodo lahko dodatno nezgodno zavarovala svoje aktivnosti (akcije markacistov, tekmovanja …).

Podpis_pogodbe_PZS_AS_Bojan_Rotovnik_Klaudijo_Starc

Predsednik PZS Bojan Rotovnik in direktor poslovanja z velikimi strankami pri zavarovalnici Adriatic Slovenica, d. d., Klaudijo Starc med podpisom pogodbe (foto Manca Čujež)

Zavarovanje je le ena od ugodnosti, ki jih zagotavlja planinska organizacija svojim članom. Nudi jim tudi popust pri prenočevanju v slovenskih in številnih tujih planinskih kočah, različne popuste pri nakupu planinskih edicij in opreme, popust pri vstopnini v Slovenski planinski muzej ... Vsak član s plačilom članarine izraža pripadnost planinski organizaciji in podpira različne dejavnosti, ki jih slovenski planinci izvajamo v korist vseh ljubiteljev gora. Med temi velja izpostaviti več kot 7000 različnih aktivnosti planinskih društev letno, skrb za urejenost mreže 9882 kilometrov planinskih poti, ekološko in energetsko sanacijo planinskih koč, projekte s področja preventivne dejavnosti in še kaj.

»V planinski organizaciji že dlje časa opažamo trend vsakoletnega povečevanja obiska tujih gorstev s strani slovenskih planincev in temu trendu sledijo tudi pričakovanja članov, da bi ustrezno razširili zavarovanja, vključena v planinsko članarino. Zato smo v planinski zvezi izrazili željo po razširitvi vključenih zavarovanj tudi z asistenco v primeru reševanja v tujih gorstvih. Glede na to, da slovenski zavarovalniški trg podobne rešitve za tako velik krog zavarovancev do zdaj ni poznal, smo želeli na začetku asistenco urediti vsaj za naše člane z največ ugodnostmi, torej člane A in A+. Ob pregledu prejetih ponudb smo bili prijetno presenečeni, da je slovenska zavarovalnica Adriatic Slovenica, d. d., ponudila možnost zagotovitve asistence tako za primere reševanja kot za primere bolnišnične oskrbe za vse člane planinske zveze, torej za okoli 55 tisoč posameznikov. Verjamemo, da je zagotovitev asistence za primere reševanja v tujih gorah ter dodatno tudi zdravstvene asistence za tujino zelo pomembna nadgradnja planinske članarine, ki bo koristna za vse, ki se podajajo v tuja visoka gorstva, kot tudi za vse tiste, ki občasno obiščejo katerega izmed obmejnih vrhov ali se vzpnejo na kakšen hrib takoj za mejo. Asistenca skupaj z vsemi dosedanjimi zavarovanji zajema potrebe velike večine obiskovalcev gora glede zavarovanj, ob tem pa je treba poudariti tudi, da so člani planinske organizacije deležni tudi drugih ugodnostih, poleg tega pa vsak član prispeva svoj delež k delovanju celotne planinske organizacije in urejenosti planinske infrastrukture,« je po podpisu pogodbe povedal Bojan Rotovnik, predsednik Planinske zveze Slovenije.

Planinska zveza Slovenije praviloma vsaka tri leta opravi izbor zavarovalnice za zavarovanje članov. Letošnjo razpisno dokumentacijo je junija posredovala vsem enajstim zavarovalnicam, ki delujejo v Sloveniji. Za naslednje obdobje je izbrana zavarovalnica Adriatic Slovenica, d. d., ki je na razpisu ponudila najcelovitejši paket zavarovanja, edina tudi 24-urno asistenco za primer morebitnega reševanja v tujini za vse vrste članstva. »Pri oblikovanju svoje ponudbe smo se želeli v celoti približati pričakovanjem, ki jih je imela Planinska zveza Slovenije. S svojo celovito ponudbo nam je to tudi uspelo. Prepričan sem, da je to začetek plodnega sodelovanja, ki bo vsem članom zagotavljalo še večjo varnost pri planinskih dejavnostih. Ponosni smo, da imamo danes v Adriaticu Slovenici največ zelo zadovoljnih zavarovancev, za prihodnost pa si želimo, da bi bilo med njimi tudi čim več članov Planinske zveze Slovenije,« je poudaril Klaudijo Starc, direktor poslovanja z velikimi strankami pri zavarovalnici Adriatic Slovenica, d. d.

Planinski vestnik ni več vključen v članarini A+ in A. Razlika med članarino A in B je zdaj glede nezgodnega zavarovanja, stroškov reševanja in zavarovanja osebne odgovornosti le v višini zavarovalne vsote. Za posameznike, ki so bili do zdaj člani A PZS predvsem zaradi ugodnejše naročnine na Planinski vestnik, je s članskim popustom pri naročnini zagotovljeno, da bo v prihodnje kombinacija članarine B in naročnine na Planinski vestnik s članskim popustom cenovno celo malenkost nižja, kot je dosedanja članarina A (25 EUR + 29,25 EUR = 54,25 EUR, višina članarine A pa je 55 EUR).

Podrobnosti o članarini PZS za leto 2015 si lahko preberete na tej povezavi.

Manca Čujež

https://pzs.si/novice.php?pid=9787 23. 11. 2024