 |
četrtek, 10. april 2025 |
|
|
PRIJAVI SE |
|
|
|
NOVICE
sreda, 17. maj 2017, ob 13.30 uri, ogledov: 1987 Slovenski planinski muzej prejemnik častnega Valvasorjevega priznanjaPlaninska kultura | | | Objavil(a): Matej Ogorevc | | V ponedeljek, 15. maja 2017, je Slovenski planinski muzej prejel častno Valvasorjevo priznanje za leto 2016 za projekt prve igrifikacije v muzeju pri nas z nazivom Pobeg v bivak. | Gre za prvo igrifikacijo v muzeju
pri nas, ki ohranjenemu muzejskemu predmetu bivak
II, katerega je muzeju poklonil
Alpinistični odsek Planinskega
društva Jesenice, dodaja novo, svojevrstno interpretacijo.
 |
Irena Lačen Benedičič, direktorica Zgornjesavskega muzeja in vodja projekta ob prevzemu priznanja |
Igriva pot doživetij Pobeg v
bivak je planinska pustolovščina, ki jo je Gornjesavski muzej Jesenice v
sodelovanju z ekipo Enigmarium® po vzoru sob pobega zasnoval kot popestritev
ponudbe v Slovenskem planinskem muzeju. V Gornjesavskem muzeju se zavedajo, da
si današnji obiskovalci ne želijo le pasivne vloge opazovalcev, temveč lastnih
aktivnih doživetij, podobno kot na stalni razstavi. Igro so zasnovali tako, da
informira, izobražuje in navdušuje nad obiski gora. Predstavlja zgodovino
planinstva in ohranjeno kulturno dediščino z lastnim izkustvom obiskovalca.
Hkrati poudarjajo pomen sodelovanja skupine - ekipe, kar edino zagotavlja
varnost in uspeh tako v igri kot v gorah. Konec doživetja je izhod - varno
zatočišče bivak II, ki so ga predstavili kot muzejski eksponat z zvočnim opisom
nastanka. Projekt je predstavljen v slovenskem in angleškem jeziku. Nove
obiskovalce, ki so muzej obiskali le zaradi avanture, so privabili v muzej,
stalnim obiskovalcev pa so predstavili (tudi z informativno tablo)
novopridobljeni eksponat iz leta 1936 na edinstven način, ki v muzejih še ni
prisoten.
Slovenski planinski muzej je prvi v
Sloveniji, ki predstavlja inovativnost na področju igrifikacije v muzejih - prostor
doživetij Pobeg v bivak - in s tem želel pokazati, da ima lahko sodoben muzej poleg
raziskovalne in izobraževalne tudi razvedrilno vlogo.
»Ideja o postavitvi sobe pobega v
muzeju se je porodila kustosinjama Slovenskega planinskega muzeja, Nataliji
Štular in Elizabeti Gradnik. Kot direktorica in vodja projekta sem vanjo
verjela, zato smo jo uvrstili v letni program.
Poiskali smo strokovnjake s
področja igrifikacije, ekipo Enigmarium©-a. Direktor Peter Arčon in Nataša
Potočnik sta preučila naše želje in gradivo ter s svojimi sodelavci ustvarila
poseben prostor doživetij. Izdelali so povem novo igrivo pot doživetij, skozi
katero z reševanjem nalog bežimo pred nevihto v varno zatočišče - bivak.
Koordinacijo projekta - tehnično
izvedbo je v celoti prevzel naš zunanji sodelavec Matjaž Podlipnik.
Ker planirana finančna
podpora projektu Ministrstva za kulturo ni zadostovala, smo ga predstavili
županu Občine Kranjska Gora Janezu Hrovatu, ki je našo idejo sprejel z
odobravanjem in jo tudi finančno podprl. Hvala vsem, ki ste upali sanjati
z nami in nas podprli do konca izvedbe enkratnega, nagrajenega projekta.«
Irena Lačen Benedičič,
direktorica in vodja projekta
Po sporočilu za javnost pripravil
Matej Ogorevc |
Komentarji
| |
|
|
SOCIALNA OMREŽJA Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u. |
|
|