|
sobota, 23. november 2024 |
|
|
PRIJAVI SE |
|
|
|
NOVICE
torek, 18. junij 2013, ob 0. uri, ogledov: 4618 Evropska unija je ratificirala Protokol »Promet« Alpske konvencije Narava | | Komisija za varstvo gorske narave | | | Objavil(a): Zdenka Mihelič | | Alpe so korak bližje političnemu srcu Evrope: Svet Evropske unije je ob podpori Evropskega parlamenta končno ratificiral Protokol »Promet« Alpske konvencije in s tem sprejel predlog komisije z leta 2008. Ta ratifikacija ima izjemen politični pomen za Alpe, saj je Alpska konvencija uradno postala prioriteta EU prometne politike. | Posledično to pomeni ne samo nadaljnjo finančno podporo Vseevropskih železniških koridorjev, ampak tudi ukrepe, ki bodo pripomogli k zmanjšanju okoljskih vplivov prometa in optimizacijo mobilnosti čez in znotraj Alp.
Generalni sekretar Alpske konvencije Marco Onida, ki je osebno več let lobiral za ratifikacijo izraža »Veliko zadovoljstvo zaradi te odločitve, ki sledi ratifikaciji Italije izpred nekaj mesecev.« Onida izpostavlja, da je »ključna vloga Alp sedaj odprto priznana tudi s strani Evropske prometne politike« in poudarja »pomen podpore Pat Cox-a, koordinatorja Trans-Evropskega prometnega omrežja (Trans-European Transport Network - TEN-T) železniške osi Berlin-Palermo, ki je pomembno prispeval v procesu ratifikacije.« Protokol je korak k izboljšanemu mednarodnemu sodelovanju in upravljanju čez-alpskega prometa; in močno podpira preusmeritve, predvsem s promocijo cestam alternativnih načinov prometa, predvsem tovornega. Hkrati pa zagotavlja okvir za spremljevalne ukrepe in prispeva k zmanjševanju razdrobljenosti vse-alpske prometne politike.
Protokol »Promet« Alpske konvencije je bil podpisan leta 2000, njegov
glavni cilj pa je uskladitev potrebe po zagotavljanju dostopnosti in
možnosti za prečkanje Alp s potrebo po ohranitvi ranljivega okolja in
krajine. Čeprav imajo prebivalci osrednjih in obrobnih Alpskih regij
koristi zaradi boljše dostopnosti, so okoljske posledice povečanega
prometa veliko večje, kot je bilo planirano. Ozke doline jačajo
posledice onesnaževanja in hrupa. Nadalje je prometna infrastruktura
dražja za izgradnjo in vzdrževanje, vpliva na krajino in je povezana s
porabo skromnih zalog zemlje. Tovorni promet na tranzitnih cestah je v
zadnjih letih povzročal velike proteste. Na vseh čez-alpskih poteh se je
tovorni promet povečeval veliko hitreje, kot železniški. Alpska
konvencija, ki je bila podpisana leta 1991 in je v veljavo vstopila leta
1995, je mednarodna pogodba med osmimi Alpskimi državami (Avstrija,
Francija, Italija, Liechtenstein, Monako, Nemčija, Slovenija in Švica)
in Evropsko unijo, katere cilj je promocija zaščite Alp in njihov
trajnostni razvoj. Alpska konvencija je prva pravno zavezujoča
mednarodna pogodbo za zaščito gorskega območja. |
Vir: www.alpconv.org |
Komentarji | |
|
|
SOCIALNA OMREŽJA Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u. |
|
|