V Komisiji za turno kolesarstvo (KTK) se pridružujemo obeležitvi Tedna gozdov. Z obeležitvijo se moramo zavedati privilegija, ki ga imamo v Sloveniji kot bogato gozdnati deželi, v kateri imamo ustavno zagotovljen dostop do gozdov. Le s pravilnim turnim kolesarstvom se lahko nadejamo, da bomo tudi v prihodnosti uživali v tem, kar imamo zagotovljeno sedaj.
V zgornji animaciji je kolesar pri vožnji v gozdu prikazan tako, da se zdi, kot da gre za brezobzirno vožnjo po terenu izven ceste. Turno kolesarjenje po gozdnih cestah in označenih vlakah je dovoljeno in tudi v skladu z našimi priporočili, saj tudi mi nasprotujemo pa vožnji izven cest in kolovozov, zato smo na kmetijsko ministrstvo poslali sporočilo, v katerem smo izrazili nestrinjanje s predstavitvijo, v kateri je turni kolesar prikazan kot eden izmed ključnih kršilcev gozdnega bontona.
Odgovorne na ministrstvu smo opozorili, da pravilno turno kolesarstvo kot ena izmed priljubljenih oblik rekreacije ni sporno. Se pa več kot strinjamo, da je potrebno opozoriti na škodljivo vožnjo v gozdovih, zato bi v animaciji moral biti predstavljen motokrosist ali voznik štirikolesnika. Problem v gozdovih niso turni kolesarji, ki so kot del planinske srenje že v svojih temeljnih prepričanjih ljubitelji in varuhi narave, temveč vozniki kros motorjev in štirikolesnikov.
Na vsak način bomo v KTK nadaljevali z ozaveščanjem o pravilnem turnem kolesarstvu in obenem tudi skrbjo za naravno okolje. Prepričani smo, da je bil glede na dolgoletno dobro sodelovanje z zavodom za gozdove in s posameznimi območnimi enotami omenjen dogodek le nerodnost, ki ne bo pustila globljih posledic v dosedanjem dobrem sodelovanju. V komisiji izjemno cenimo vključevanje v razpravo pri oblikovanju formalno pravnih okvirjev upravljanja z naravnim okoljem in prepričani smo, da se lahko dobro sodelovanje z državnimi organi na vseh nivojih še okrepi.
Turni kolesarji lahko za to največ naredimo s tem, da upoštevamo 10 pravil turnega kolesarstva:
Kolesarimo zdravi.
Izlet skrbno načrtujemo.
Kolesarimo samo po ustreznih dovoljenih poteh.
Kolo pred izletom vedno preverimo, da je brezhibno.
S sabo imamo vse, kar potrebujemo na izletu.
Kolesarimo z zaščitno opremo (čelada, rokavice, pri spustih ščitniki).
Pešci imajo vedno prednost.
Hitrost vožnje prilagodimo svojemu znanju, terenu in okoliščinam.