NOVICE
torek, 3. januar 2012, ob 0. uri, ogledov: 8831 Članarina PZS 2012 - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORISplošno | Društva | | Odbor za članstvo | | | Objavil(a): Zdenka Mihelič | | Objavljamo najpogostejša vprašanja in odgovore glede članarine Planinske zveze Slovenije v letošnjem letu. Če imate tudi vi kakšno vprašanje glede članarine, na katerega ne veste odgovora, nam lahko pišete na clanarina2012@pzs.si (zadeva: ČLANARINA 2012). Planinska zveza Slovenije je pripravlja tudi dva posveta za vodstva planinskih društev na temo članarine PZS v tem letu. | NAJPOGOSTEJŠA VPRAŠANJA IN ODGOVORI:
Vprašanja in odgovori, dodani 27. januarja 2012:
Vprašanje: Ali je v primeru članstva v več društvih članarina nižja? V primeru, da član v več društvih poravna članarino PZS, ni razlik v višini članarine in deležu PZS. S problemom dvojnega plačevanja članarine se srečuje precej naših članov, ampak bo to možno odpraviti šele po vzpostavitvi popolne centralne evidence članstva.
V: Ali 10 % članski popust za naročnino na Planinski vestnik velja samo za nove naročnike? Popust za naročnino Planinskega vestnika velja tako za stare kot nove naročnike, ki so B, B1 ali S+Š člani PZS v letu 2012. Popust uveljavljate z izpolnjenim in s strani društva potrjeno naročilnico.
2012 Članarina - naročilnica na PV za B, B1 in S+Š (95,14 KB)
V: Ali so A in A+ člani iz tujine tudi upravičeni do prejemanja Planinskega vestnika? Tudi v tujino A in A+ člani prejemajo Planinski vestnik brez dodatnega doplačila za pošiljanje.
V: Kakšen je postopek povrnitve stroškov reševanja v tujini? Povrnitev stroškov reševanja lahko uveljavljate po plačilu računa za reševanje. Vlogi za refundacijo (ki je dosegljiva na spletni strani PZS) priložite kopijo računa za reševanje in potrdilo o plačilu.
V: Ali pravice A+ članov glede povrnitve stroškov reševanja v tujih gorah veljajo tudi v primeru, da pride do nesreče na alpinistični odpravi ? Pravice iz zavarovanja ne veljajo za člane alpinističnih odprav, ki se morajo za ta primer dodatno zavarovati, kar pa lahko storijo tudi preko PZS.
V: Ali smo v okviru nezgodnega zavarovanja članov PZS upravičeni tudi do dnevne odškodnine? Nezgodno zavarovanje članov zajema odškodnino v primeru smrti ali invalidnosti. Dnevna odškodnina ali nadomestilo za bolnišnični dan niso vključena v zavarovanje.
V: Ali lahko družinski popust koristi samo en starš in otroci? Družinski popust se lahko uveljavlja, kadar članarino vplača vsa družina. Upošteva se tudi enostarševske družine, ki tudi lahko koristijo družinski popust.
V: Kako dostopamo do apletne aplikacije za evidenco članstva? Do aplikacije dostopate na vstopnem mestu www.pia.si/pzs. Uporabniško ime in geslo društva prejmejo po posredovanem obrazcu »Zahteva za dostop«, ki so ga društva prejela po pošti.
Vprašanja in odgovori, objavljeni na spletni strani 3. januarja 2012:
Vprašanje: Kakšna je razlika med kategorijami A in A+? Glavne razlike med A+ in A člani so razvidne iz spodnje tabele. Predvsem gre za razlike v višini zavarovalnih kritjih in pri območju kritja za reševaje v gorah. Slednje pri A velja v Evropi in Turčiji, pri A+ pa po celem svetu.
 V: V čem so glavne razlike zavarovanje A+ kategorije in zavarovanja, ki ga nudi avstrijska OeAV? • A+ zavarovanje zajema tudi nezgodno in življenjsko zavarovanje, ki ga zavarovanje OeAV ne pokriva. • Zavarovanje odgovornosti pri A+ velja za cel svet, pri OeAV velja le za Evropo, • Zavarovanje trekingov in ostalih »planinskih« potovanj velja pri nas časovno neomejeno, pri OeAV le za 8 tednov. • Pri A+ je povsem jasno določeno, kaj zavarovanje obsega, pri zavarovanju OeAV to ni tako podrobno določeno. Ostali elementi (reševanje, odgovornost, povrnitev stroškov prevoza v domovino) so primerljivi. • Zavarovanje OeAV zajema tudi zdravstveno asistenco, ki je A+ ne. Zdravstvena asistenca, ki izhaja iz zavarovanj OeAV pa je sicer precej omejena, krije le neodložljivo nujno potrebno zdravljenje v tujini, zavarovalna vsota je 10.000 EUR, od tega za ambulantno zdravljenje max. 2.000 EUR. Zavarovanec vedno plača samoprispevek v višini 70 EUR. Stroške bivanja v bolnici krije zavarovanec sam in jih je dolžan poravnati na licu mesta. • Alpinistične odprave niso vključeno v nobeno od obravnavanih zavarovanj.
V: Ali moramo pošiljati seznam A in A+ članov na naslov clanarina.a@pzs.si kljub temu, da pošiljamo skupni seznam na clanarina2012@pzs.si? Seznam članov A in A+ je potrebno poslati tudi na e-naslov clanarina.a@pzs.si, ker se prejem pošte na ta e-naslov upošteva pri ugotavljanju začetka veljavnosti zavarovalnega kritja. Vzpostavljena je namreč direktna preusmeritev zavarovalnemu zastopniku. Zavarovalno kritje za A in A+ člane nastopi z naslednjim dnem, ko zavarovalnica prejme obvestilo. Skupen seznam članov pa pošljite na clanarina2012@pzs.si do 24. v mesecu. Ob tem je potrebno poudariti, da v kolikor boste uporabljali spletno aplikacijo za vodenje evidence članstva, vam ne bo potrebno dodatno pošiljati nobenih seznamov, ne za A, ne za ostale kategorije, saj bo to aplikacija storila sama. Za začetek kritja zavarovalnice pa bo merodajen datum vnosa v sistem z veljavnostjo naslednji dan.
V: Ali bo pri včlanitvi preko PZS društvo dobilo originalno pristopno izjavo? V primeru, da se bo član včlanil v društvo preko PZS (na sedežu zveze, na prireditvah, preko spleta), bo društvu po vnosu v evidenco prejelo originalno podpisano pristopno izjavo.
V: Ali bo možno testirati aplikacijo za vodenje članstva, da se bomo naučili delati z njo preden začnemo vnašati člane? V okviru aplikacije bo možno testiranje. Pri testnih vnosih se podatki ne bodo prenesli v bazo, saj bo testna aplikacija namenjena samo učenju.
V: Zakaj moramo podpisovati nove pristopne izjave? Nove pristopne izjave vsebujejo tudi privolitev članov za zbiranje, posredovanje in obdelavo osebnih podatkov. Ta osebna privolitev predstavlja pravno podlago za vodenje centralne evidence članstva in zagotavljanje članskih pravic, kot to izhaja iz zakona o varovanju osebnih podatkov in zakona o društvih.
V: Zakaj na pristopni izjavi ni označbe kategorije članstva? Člani lahko iz leta v leto menjajo kategorijo članstva. V izogib vsakokratnemu podpisovanju pristopne izjave in glede na to, da ne vpliva na osnovne pravice članov, označba kategorije članstva ni del pristopne izjave.
V: Ali je možno spletno aplikacijo za vodenje članstva uporabljati samo za kategorije članstva za katere so poslani podatki obvezni? V letu 2012 lahko uporabljate spletno aplikacijo za evidenco članstva tudi, če ne boste posredovali podatkov vseh članov, ampak samo tiste za katere je to obvezno (A+, A, P+O, OPP in družinske popuste).
V: Ali so v letu 2012 nove izkaznice? Izkaznica je enaka kot pretekla leta. Naročite jih lahko v Planinski založbi (na sedežu PZS, Dvorakova 9, 1000 Ljubljana, po telefonu 01 43 45 684 ali preko spletne trgovine).
V: Ali so kartončki »zavarovanje stroškov reševanja v tujih gorah« še potrebni? S prehodom na novo zavarovalnico za izkazovanje sklenjenega zavarovanja ne potrebujemo več kartončkov. V primeru škodnega primera oškodovanec postopek začne na PZS, ki v tej fazi tudi preveri ali je članarina plačana (bodisi v centralni evidenci, bodisi pri matičnem društvu).
V: Kdaj se lahko uveljavlja družinski popust? Na podlagi Pravilnika o izkaznici in članarini, ki ga je sprejel UO PZS, se družinski popust v vrednosti 20 % obračuna vsem družinskim članom (razen A+, A in B1), kadar članarino plačajo sočasno. Člani A+ in A imajo enako vrednost popusta, kot pripada članom B (4,40 €). Za družinske člane se poleg staršev štejejo še mladi do vključno 26. leta, ki niso zaposleni ali so brez lastnih dohodkov (P+O in S+Š), ter osebe, ki jim je odvzeta poslovna sposobnost (OPP) in so člani družine. Za družino se šteje tudi mati samohranilka ali oče samohranilec z vsaj enim otrokom. Družinski popust se obračuna na podlagi poslanega poimenskega seznama vseh družinskih članov.
Planinska zveza Slovenije ----------------------------------------------
Preberite si tudi: - Članstvo PZS 2012 (vse o članarini 2012) - Vrste članstva in cenik, ugodnosti in popusti - Zavarovanja članov PZS ---------------------------------------------- PZS bo z namenom predstavitve novosti in odgovarjanja na vprašanja društev organizirala DVA POSVETA na temo članarine:
- prvi posvet bo v torek, 10. januarja, ob 17. uri, na Gospodarski zbornici Slovenije, Dimičeva 13, Ljubljana,
- drugi pa v četrtek, 12. januarja, ob 17. uri, v Osnovni šoli Žalec, Šilihova 1, Žalec.
Prosimo, da svojo udeležbo najavite do dva dni pred posvetom na e-naslov: info@pzs.si.
Doponitev: Oba posveta v Ljubljani in v Žalcu sta bila uspešno izvedena. |
Komentarji
| |
|
Meta Štrukelj, nedelja, 29. januar 2012, ob 12.17 uri Spoštovani,
kot veste, sem vam s pošto odgovorila takoj, nisem pa se javno oglašala, dokler se ni članstvo (vključno z menoj) v glavnem odločilo, katera kategorija je za njih najbolj ustrezna. Ne želim odpirati nobene razprave več na to temo, le v bran svojega pisanja poudarjam nekaj stavkov.
To, kar me je vznemirilo in pripravilo do pisanja, je bila vaša javno predstavljena definicija podobnih zavarovalnih vsot za članarino A, a se niste niti opravičili za tako neizpolnjeno trditev, saj zmanjšanje vsote za tretjino ni nikakršna podobna vsota. http://pzs.si/novice.php?pid=6445 Kako naj si razlagam tale vaš, zame ponovno žaljiv stavek: Očitek o manipulaciji, zavajanju in neetičnosti pri navajanju, da imajo A člani podobne zavarovalne vsote kot preteklo leto, ni utemeljen. Zavarovalne vsote so, kot izhaja tudi iz vaše tabele, višje ali enake. To preprosto ni res in ni etično, kar trdite. Ne bi delala tabele, če se vrednost 10.000 ne bi razlikovala za celo tretjino od 15.000! Dopuščam razlago, da je 10.000 € za eno povprečno reševanje dovolj, a to ne pomeni, da sta 15.000 in 10.000 podobni vsoti, niti ju e more izenačiti 1.000 za prevoz, tako, da... Ves nesporazum izvira iz mojega prvega vprašanja, kaj so to podobne vsote? Vašega odgovora dolgo ni bilo (najbrž so takrat še potekali dogovori). Ko pa so bile vsote znane, je bilo jasno, da niso podobne. Ne bi vam zmanjšalo ugleda, če bi to pač priznali oz. pojasnili kako drugače kot z matematičnimi čudeži.
Saj se veselim, zgodil se je velik premik, a nedvomno bi mu bilo mogoče oplemenititi vsebino z medsebojnim spoštljivim prizadevanjem in upoštevanjem različnih mnenj in predlogov. Ker ostalih članov ta vaša "podobna" vsota ni vznemirila, in so tudi sicer z možnostmi zavarovanja popolnoma zadovoljni, mi boste, upam, dobrohotno spregledali to poslednjo predrznost, da branim svoje nepomembno pisanje o razliki med 10.000 in 15.000 evri.
Z zavarovanjem je zdaj vse v redu, a bog nas varuj ponovne "Skute" ali tiste usodne zgodbe izpod Dolgega hrbta.
Srečno vsem
Meta
|
|
Zdenka Mihelič, torek, 17. januar 2012, ob 8.23 uri
Spoštovana ga. Meta,
po preteku pogodbe s prejšnjo zavarovalnico so bili izvedeni obširni postopki sklenitve novega zavarovanja, v katerega je bilo vključenih več zavarovalnic. Po izboru najprimernejših ponudb je sledilo še individualno pogajanje, ki je na koncu pripeljalo do oblike zavarovanj, ki je optimalno glede na trenutno tržno stanje. Poudariti je potrebno, da je bil poimenski seznam vseh članov PZS osnovni pogoj večine zavarovalnic, brez katerega niso bile pripravljene sodelovati. Centralna evidenca članstva, ki jo uvajamo, bo tako v prihodnje zagotovo povzročila boljše pogajalsko izhodišče za sklenitev ugodnejših zavarovanj. Poleg tega je treba upoštevati, da z relativno majhnim številom A članov (okoli 3000 v letu 2011) za zavarovalnice predstavljamo premajhno število, ki bi omogočalo popolno zavarovanje za ceno, ki bila sprejemljiva za vse.
Razumemo, da kategorije članstva ne morejo popolno ustrezati vsakemu posamezniku in si mora vsak izbrati najbolj primerno glede na njegove potrebe in dejavnosti v gorah. Razlog seveda ni v tem, da PZS ne bi želela ustreči vsakemu, kot trdite, temveč enostavno v potrebi po kompromisu med več kot 57.000 člani. Delna rešitev za to je bila tudi delitev kategorij na A in A+ člane, ki omogoča članom večjo izbiro.
Ne velja, da je nova kategorija A+ enaka »staremu A«, saj ima A+ večje zavarovalne vsote in tudi širši obseg kritja – tako pri kritju stroškov vrnitve poškodovanega v domovino, pri kritju reševanja v primeru stiske na gori kot tudi v primeru poškodovane/izgubljene opreme. Potrebo po nadgradnji zavarovanja je v prejšnjih letih večkrat zahteval del članstva, ki izstopa po obsegu in zahtevnosti njihovih aktivnosti. Ocenjujemo, da so spremembe korak v pravi smeri.
Novi A član je precej pridobil, in sicer, kar je bistveno:
- pri kritju reševanja v tujih gorah,
- pri kritju vračila ponesrečenega v domovino – tega stroška preteklo zavarovanje namreč ni pokrilo in ga tudi ni možno dobiti povrnjenega s strani ZZZS,
- pridobil je tudi pri kritju reševanja zaradi stiske na gori,
- pridobil je tudi na zavarovanju zasebne odgovornosti, zavarovalna vsota sedaj znaša 120.000 € in vključuje za osebe in stvari; medtem ko je zavarovalna vsota pri članarini A v letu 2011 znašala le 44.000 € za osebe in 4.200 € za stvari.
Novi A član pa nima več kritja reševanja po celem svetu, ima vključene stroške reševanja v gorah Evrope in Turčije.
Očitek o manipulaciji, zavajanju in neetičnosti pri navajanju, da imajo A člani podobne zavarovalne vsote kot preteklo leto, ni utemeljen. Zavarovalne vsote so, kot izhaja tudi iz vaše tabele, višje ali enake. Sprememba na slabše je le pri območju kritja za stroške reševanja po celem svet. To kritje potrebuje relativno majhen krog naših članov, zato ni bil vključen v A kategorijo. Po statistiki stroški reševanj, tako doma kot tudi v Avstriji, znašajo povprečno od 3000–6000 €. Po naših podatkih je strošek reševanja na primer v Avstriji le nekaj krat presegel 10.000 €, pa še to le v premerih izven Evrope. Ohranitev kritja za 15.000 € bi tako po nepotrebnem bistveno povišala premije in posledično znesek članarine.
Glede zavarovanja odgovornosti je zmotno mišljenje, da ga potrebujejo samo vodniki (zavarovanje za odgovornost strokovnih kadrov zaradi strokovnih napak pri njihovem delu je urejeno ločeno). Pri naših dejavnostih v gorah se lahko namreč vsakemu zgodi, da povzroči škodo drugi osebi ali stvari, kar je podlaga za odškodninsko odgovornost (npr. sprožimo kamen, ki poškoduje planinca nižje na poti ...). Tudi pri novem zavarovanju je vključeno zavarovanje odgovornosti tako za poškodovanje oseb, kot tudi stvari, in sicer je oboje združeno na skupni postavki; kar je dobro v primeru, da bi posameznik s svojim dejanjem povzročil visoko materialno škodo.
Naj omenimo šeglavne razlike zavarovanja za člane A+ in zavarovanja, ki ga nudi avstrijska OeAV:
- A+ zavarovanje zajema tudi nezgodno in življenjsko zavarovanje, ki ga zavarovanje OeAV ne pokriva.
- Zavarovanje odgovornosti pri A+ velja za cel svet, pri OeAV velja le za Evropo,
- Zavarovanje trekingov in ostalih »planinskih« potovanj velja pri nas časovno neomejeno, pri OeAV le za 8 tednov.
- Pri A+ je povsem jasno določeno, kaj zavarovanje obsega, pri zavarovanju OeAV to ni tako podrobno določeno. Ostali elementi (reševanje, odgovornost, povrnitev stroškov prevoza v domovino) so primerljivi.
- Zavarovanje OeAV zajema tudi zdravstveno asistenco, ki je A+ ne. Toda zdravstvena asistenca, ki izhaja iz zavarovanj OeAV, je precej omejena, krije le neodložljivo nujno potrebno zdravljenje v tujini, zavarovalna vsota je 10.000 €, od tega za ambulantno zdravljenje max. 2.000 €. Zavarovanec pa mora vedno plačati tudi samoprispevek v višini 70 €. Stroške bivanja v bolnici krije zavarovanec sam in jih je dolžan poravnati na licu mesta.
- Alpinistične odprave niso vključene v nobeno od obravnavanih zavarovanj.
Glede na to, da gre za novo zavarovalnico, nove pogoje, nekatere spremembe, je vsekakor priporočljivo, da si člani podrobno preberejo objavljene dokumente o zavarovanju, http://www.pzs.si/vsebina.php?pid=79, da se lahko odločijo glede na njihove potrebe in dejavnost v gorah, katera kategorija jim ustreza.
Za vse sedanje in bodoče člane smo pripravili tudi odgovore na najpogostejša vprašanja, ki so dostopni za vse prav tu in na spletnem mestu Planinske zveze Slovenije, http://www.pzs.si/vsebina.php?pid=97.
Verjamemo, da smo vam izčrpno odgovorili. Zagotavljamo vam tudi, da si Planinska zveza Slovenije po svojih najboljših močeh, kljub ne rožnatemu stanju v naši deželi, trudi svojim članom nuditi čim več, prav tako jim biti čim boljši servis.
Vsekakor pa smo na e-naslovu clanarina2012@pzs.si voljo tudi za vsa dodatna vprašanja in morebitne dileme.
Planinska zveza Slovenije |
|
Meta Štrukelj, petek, 6. januar 2012, ob 10.12 uri
Ponavljam objavo na mesto, kjer bi morala biti prvotno objavljena: (namenjena vodstvu PZS)
Na svetu božjem vas človek ne more razumeti. Zakaj nam to delate? Zakaj nam to delate še na PZS, ko je na vsakem koraku v naši deželi žalostno za zjokat?
Najprej v decembru http://pzs.si/novice.php?pid=6445 uporabite zavajajoč stavek, da so za člane A zavarovalne vsote za reševanje podobne kot v preteklem letu, zdaj je jasno, da to ni res, saj so zmanjšane s 15.000 € na 10.000 € ob hkratni informaciji, da je članarina zvišana s 50 na 55 € zaradi podražitev »na splošno«. Da dobim praktično iste pravice kot sem jih imela v preteklem letu, se moram zavarovati kot član A+ (za 65 €) s predpostavko zavarovanja za ves svet, ki je prav tako zmanipulirana, saj sem bila že v lanskem letu zavarovana za ves svet s članarino A. Pustimo ob strani, da mi zadostuje Evropa in v vsakem primeru stopam v prevelike čevlje, ki jih niste pripravljeni ukrojiti po moji meri, čeprav je, upam si trditi, večinska. Zavarovanje zasebne odgovornosti je potrebno usposobljenim vodnikom, če stvar prav razumem. Na kratko za (dosedanje) člane A: za bistveno manj naj bi plačali cca 10 % več. Kdo je avtor teh hudo manipulativnih dogovorov? Dogovorov ob katerih upravičeno posumim na zavajanje, ki naj ga uporabnik(i) ne bi opazil(i). Ja, pa sem/smo ga…, na žalost zaradi pogleda v denarnico, seveda.
Glede na doslej znane in splošno veljavne definicije naj bi gorništvo poleg mišic vključevalo še vsaj ščepec etike in morale. Pri PZS je le-ta že zelo dolgo na zatožni klopi.
Za farso postavljate vprašanja in odgovore sami sebi, ne poveste pa bistva. Da se ne bo kdo spet mučil s prikazovanjem v preglednici, ki bi bila prikrojena novi manipulaciji, sem delo opravila sama:
Kategorija |
A+ (za leto 2012) |
A (za leto 2012) |
A (za leto 2011) |
Zavarovanje reševanja v gorah – območje kritja |
Celi svet |
Evropa in Turčija |
Ves (celi) svet |
Zavarovanje reševanja v gorah – zavarovalna vsota |
15.000 |
10.000 |
15.000 |
Nezgodno zavarovanje – območje kritja |
Celi svet |
Celi svet |
Celi svet |
Nezgodno zavarovanje – nezgodna smrt |
25.000 |
15.000 |
15.000 |
Nezgodno zavarovanje - invalidnost |
75.000 |
50.000 |
50.000 |
Zavarovanje za stroške vrnitve poškodovane osebe |
2.000 |
1.000 |
|
Zavarovanje zasebne odgovornosti |
150.000 |
120.000 |
44.000 (osebe) |
Zavarovanje zasebne odgovornosti |
? |
? |
4.200 (stvari) |
Srečno in zares varen korak v letu 2012 vam želim, zavarovanje je itak sranje…
Meta |
|