Glede na potrebe in
želje članstva, ki so se pojavljale v zadnjem triletju, poleg nezgodnega zavarovanja pri razširjenem
razponu planinskih dejavnostih in zavarovanja zasebne odgovornosti članov planinska
zveza v članarino z letom 2015 uvaja dodano zavarovanje za stroške reševanja
v tujini s 24-urno asistenco in zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini za
vse kategorije članstva PZS. Zavarovanje zajema tudi stroške za bolnišnično zdravljenje in vrnitev
poškodovanega v domovino. Poleg posameznikov članarina PZS
vsebuje tudi zavarovanje
strokovnih kadrov PZS (vodniki, inštruktorji ...) za primer
strokovnih napak ter omogoča dodatno nezgodno zavarovanje za udeležence
usposabljanj in akcij markacistov, ki jih
organizirajo PZS ali planinska društva, ter udeležence drugih dogodkov v
organizaciji PZS ali planinskih društev (izleti, pohodi, ture, tabori,
srečanja, rekreativna tekmovanja, ekskurzije itd.) ter dodatno nezgodno
zavarovanje za udeležence tekmovanj, ki jih organizirajo PZS ali planinska
društva. Nezgodno
zavarovanje za vse člane je krito za ves
svet. V okviru zavarovanja stroškov reševanja za tujino imajo člani A+
zagotovljeno kritje za ves svet, za ostale kategorije članov pa je
območje kritja
omejeno na Evropo in Turčijo. Stroški reševanja niso kriti v Sloveniji,
kjer se ta del stroškov krije iz obveznega zdravstvenega zavarovanja.
Ključna novost v letu 2015 je uvedba asistenčne storitve v okviru
zavarovanja za stroške reševanja za tujino ter dodatna zdravstvena asistenca za
tujino v primeru reševanja. Do zdaj so bili vsi člani
PZS prav tako zavarovani za stroške reševanja v tujini, a so morali te stroške
pokriti sami, nato pa so jih do višine zavarovalne vsote uveljavljali pri
zavarovalnici. Po naših informacijah so vsi, ki so uveljavljali tovrstno
zavarovanje z vso ustrezno dokumentacijo, prejeli izplačila zavarovalnice brez
zapletov, a so vseeno morali vsaj za mesec ali dva založiti nekaj tisoč evrov,
kar pa lahko za koga predstavlja tudi veliko težavo. V nasprotju s tem načinom
se pri 24-urni asistenci obvesti klicni center zavarovalnice, ki nato prevzame
urejanje reševalne akcije. Tako ima zavarovana oseba manj logističnih težav,
predvsem pa ji ni treba plačevati stroškov reševanja, saj jih do zavarovalne
vsote krije zavarovalnica. Zavarovanje stroškov reševanja za tujino z vključeno
24-urno asistenco in dodatno zdravstveno asistenco za tujino je vezano na
izvajanje planinskih dejavnosti, ki so natančneje opredeljene v navodilih PZS in
ki jih običajno zavarovanje za zdravstveno asistenco v tujini ne krije – torej
tudi za alpinizem, športno plezanje, turno smučanje itd. V primeru reševanja ima član tudi krite
stroške zdravljenja do dogovorjenih limitov za posamezno vrsto članarine. Z
letom 2015 bo tudi planinskim društvom omogočeno, da bodo lahko dodatno
nezgodno zavarovala svoje aktivnosti (akcije markacistov, tekmovanja …).
Predsednik PZS Bojan Rotovnik in direktor poslovanja z velikimi
strankami pri zavarovalnici Adriatic Slovenica, d. d., Klaudijo Starc med
podpisom pogodbe (foto Manca Čujež)
Zavarovanje je le ena od ugodnosti, ki jih zagotavlja planinska
organizacija svojim članom. Nudi jim tudi popust pri prenočevanju v
slovenskih in številnih tujih planinskih kočah, različne popuste pri nakupu
planinskih edicij in opreme, popust pri vstopnini v Slovenski planinski muzej
... Vsak član s plačilom članarine izraža pripadnost planinski organizaciji in
podpira različne dejavnosti, ki jih slovenski planinci izvajamo v korist vseh
ljubiteljev gora. Med temi velja izpostaviti več kot 7000 različnih aktivnosti
planinskih društev letno, skrb za urejenost mreže 9882 kilometrov planinskih
poti, ekološko in energetsko sanacijo planinskih koč, projekte s področja
preventivne dejavnosti in še kaj.
»V planinski organizaciji že dlje časa opažamo trend vsakoletnega
povečevanja obiska tujih gorstev s strani slovenskih planincev in temu trendu
sledijo tudi pričakovanja članov, da bi ustrezno razširili zavarovanja,
vključena v planinsko članarino. Zato smo v planinski zvezi izrazili željo po
razširitvi vključenih zavarovanj tudi z asistenco v primeru reševanja v tujih
gorstvih. Glede na to, da slovenski zavarovalniški trg podobne rešitve za tako
velik krog zavarovancev do zdaj ni poznal, smo želeli na začetku asistenco
urediti vsaj za naše člane z največ ugodnostmi, torej člane A in A+. Ob
pregledu prejetih ponudb smo bili prijetno presenečeni, da je slovenska
zavarovalnica Adriatic Slovenica, d. d., ponudila možnost zagotovitve asistence
tako za primere reševanja kot za primere bolnišnične oskrbe za vse člane
planinske zveze, torej za okoli 55 tisoč posameznikov. Verjamemo, da je
zagotovitev asistence za primere reševanja v tujih gorah ter dodatno tudi
zdravstvene asistence za tujino zelo pomembna nadgradnja planinske članarine,
ki bo koristna za vse, ki se podajajo v tuja visoka gorstva, kot tudi za vse
tiste, ki občasno obiščejo katerega izmed obmejnih vrhov ali se vzpnejo na
kakšen hrib takoj za mejo. Asistenca skupaj z vsemi dosedanjimi zavarovanji
zajema potrebe velike večine obiskovalcev gora glede zavarovanj, ob tem pa je
treba poudariti tudi, da so člani planinske organizacije deležni tudi drugih
ugodnostih, poleg tega pa vsak član prispeva svoj delež k delovanju celotne
planinske organizacije in urejenosti planinske infrastrukture,« je po
podpisu pogodbe povedal Bojan Rotovnik,
predsednik Planinske zveze Slovenije.
Planinska zveza Slovenije praviloma vsaka tri
leta opravi izbor zavarovalnice za zavarovanje članov. Letošnjo razpisno
dokumentacijo je junija posredovala vsem enajstim zavarovalnicam, ki delujejo v Sloveniji. Za naslednje obdobje
je izbrana zavarovalnica Adriatic
Slovenica, d. d., ki je na razpisu ponudila najcelovitejši paket
zavarovanja, edina tudi 24-urno asistenco za primer morebitnega reševanja v tujini za vse
vrste članstva. »Pri oblikovanju svoje
ponudbe smo se želeli v celoti približati pričakovanjem, ki jih je imela
Planinska zveza Slovenije. S svojo celovito ponudbo nam je to tudi uspelo.
Prepričan sem, da je to začetek plodnega sodelovanja, ki bo vsem članom
zagotavljalo še večjo varnost pri planinskih dejavnostih. Ponosni smo, da imamo
danes v Adriaticu Slovenici največ zelo zadovoljnih zavarovancev, za prihodnost
pa si želimo, da bi bilo med njimi tudi čim več članov Planinske zveze
Slovenije,« je poudaril Klaudijo
Starc, direktor poslovanja z velikimi strankami pri zavarovalnici Adriatic
Slovenica, d. d.
Planinski
vestnik ni več vključen v članarini A+ in A. Razlika med članarino A in B je zdaj glede nezgodnega
zavarovanja, stroškov reševanja in zavarovanja osebne odgovornosti le v višini
zavarovalne vsote. Za posameznike, ki so bili do zdaj člani A PZS predvsem
zaradi ugodnejše naročnine na Planinski vestnik, je s članskim popustom pri
naročnini zagotovljeno, da bo v prihodnje kombinacija članarine B in naročnine
na Planinski vestnik s članskim popustom cenovno celo malenkost nižja, kot je
dosedanja članarina A (25 EUR +
29,25 EUR =
54,25 EUR,
višina članarine A pa je 55 EUR).
Podrobnosti o
članarini PZS za leto 2015 si lahko preberete na tej povezavi.
Manca Čujež |